maanantai 15. tammikuuta 2018

OLEN ILOINEN

Kolmas viikko ja kolmas haaste. On kehuttu työkaverit, selätetty inhottavat burpeet ja nyt päästään taas minun alueelleni. Kolmannen viikon haasteena on pitää kiitollisuuspäiväkirjaa viikon ajan ja koska kyseessä on työhyvinvointi, on tarkoitus joka päivä löytää yksi kiitollisuudenaihe myös omasta työstä. Tehtävässä oli ehdotettu aloituslauseeksi "Olen iloinen..." Päiväkirjaa ei ole tarkoitus tuoda muiden nähtäville työmaalla, mutta jaan oman ensimmäisen päiväni tänään kanssanne.




Olen iloinen, kun olen saanut itseäni vähän niskasta kiinni. Sokeri on pysynyt pannassa ja burpee-haasteen myötä sain itseäni vähän liikkeelle muutenkin. Kuulokkeet korville, Sports Trackeri päälle ja ylös, ulos ja kävelylle. Olen haastanut itseäni kävelemään kaksi 10 km lenkkiä viikossa. Ensimmäinen viikko on onnistuneesti takanapäin:). Haasteen saa ottaa vapaasti omakseen, olkaa hyvä.




Olen iloinen, kun tänään sain aloittaa päivääni uusien ystävien luota. Aamupalalla vaihdettiin kuulumisia kahdella kielellä. Katsottiin valokuvia. Suunniteltiin seuraavia treffejä Kotkan uuteen vohvelikahvilaan, kunhan sokerilakko lakkaa.



Muistatteko, että tästä kulki jäätie saareen noin kaksi vuotta sitten? Ja nyt on mennyt tällaiseksi.
Tästä on vähän vaikea olla iloinen. Mutta olen iloinen, että oli kaunista kuitenkin. Ja tuo taivaanrannassa oleva valo lupailee tulevaa kevättä.


Olen iloinen, kun pakkanen on jäädyttänyt luistinradat ja lapset ovat päässeet luistelemaan. Ei haittaa, vaikka saisimme myös lunta, jotta voitaisiin myös hiihdellä. Siltä varalta, että näin tule käymään, varasimme miehen siskon perheen kanssa pariksi yöksi mökin Kolilta hiihtolomalla. Jaettu ilo ja jaetut kustannukset:D. Siitäkin olen iloinen.




Työmaalla meillä on ollut muutoksia, joista kaikista en osaa olla niin iloinen. Mutta siitä kyllä olen, että toistaiseksi työt ovat jatkuneet. Ja näin ollen tänään sain työmaalta puhelun, jossa jo suunniteltiin kesälomia. Näyttäisi siltä, että minulla on ensi kesänä ensimmäinen neljän viikon mittainen palkallinen kesäloma siten Suomeen tulon. Sain toivoa sen ajankohdaksi kesäkuuta. Aloitan näillä näkymin loman jo hieman toukokuun puolella, vanhasta viisastuneena. Näin ehdin sairastaa jo ennen Japanin matkaa, jos täytyy:D.

Oletko sinä iloinen tänään jostakin?

7 kommenttia:

savisuti kirjoitti...

Ihana välillä huomata ja laittaa ylös elämänsä ilonaiheita. Niitä löytyy yllättävän paljon vaikka niihin ei välttämättä kiinnitä huomiota. Taidan postailla niistä myös lähipäivänä. Kiitos vinkistä!

Petra kirjoitti...

Olen iloinen että vko lähti käyntiin,olen oppinut nauttimaan maanantaista, ei se vkonlopun loppuminen niin kurjaa olekaan. Oli viileä mutta niin kaunis päivä, hyvä päivä.

Paluumuuttajatar kirjoitti...

savisuti: Jos ei löydä elämästään ilonaiheita, kannattaa katsoa peiliin ja kysyä, että mitä tilanteelle olisi tehtävissä. Olepa hyvä:).

Petra: Minulle maanantai oli tänään vapaapäivä, mutta kohta tilanne muuttuu ja rupean tekemään pääosin arkitöitä. Sen myötä taas viikonpäivät ottavat erilaiset roolit elämässä.

MatkaMartta kirjoitti...

Olen iloinen suomalaisista uimahalleista ja että niihin voi ostaa kätevästi kertalipun silloin kun tahtoo, eikä tarvi mennä lääkärintarkastuksiin tms. hankaliin ennen pääsyä uimaan. Olen iloinen myös kauniista lumisesta metsästä ja ystävistä, joista osaa voin nyt täällä nähdä (toivon mukaan myös teitä) ja niistäkin joihin yhteys on kirjoitellen <3

Allu kirjoitti...

OLen iloinen, että Japanin matka lyötiin lukkoon, mekin lennämme muuten Suomen kautta Finnairilla, hassua.

Cheri kirjoitti...

Täällä on niin hyytävän kauniita kuvia talvesta. Mutta meri on vielä sula, meillä sentään järvessä on jo paksu jääpeite. Joka päivä tuo jonkin ilonaiheen, vaikka sen, että piha täyttyi jäälyhdyistä. Iloista viikkoa sinulle!

Paluumuuttajatar kirjoitti...

MatkaMartta: Uimahallit on itseltäni jäänyt käyttämättä, kun niissä on liian kylmä vesi. Mutta mukavaa, että sinä pääsit. Lumiset metsät ilahduttaisivat minuakin. Ilahduttaa nämäkin, jossa lunta on vain nimeksi. Toivottavasti pääset tulemaan. Minulla olisi monta yhteistä kuvauskohdetta mielessä.

Allu: Hienoa. Katsotaan sitten, että kuljetaanko samoja polkuja vai mennnäänkö ihan eri reittejä:).

Cheri: Jäälyhtyjä ei olekaan tullut tehtyä miesmuistiin. Täällä kun ei tiedä, että ollaanko aamulla enää miinuksella. Toivottavasti ollaan, sillä meidän nuoriso nauttii luistelusta.