maanantai 4. joulukuuta 2017

4.




Lahjat. Tänä vuonna olen ollut ajoissa liikkeellä ja hyödyntänyt ostoksissani internetin ihmeellistä maailmaa.  Miten mukavaa, kun lahja vain ilmestyy postiin ilman sen kummempaa kaupoissa tuskastumista. Hyödylliseksi on todettu myös sähköposti ja ystävien apu. Kiitos Tiina ja Sanna<3. Näin joulukuun alussa listallani on enää muutama asia hankkimatta omille lapsilleni. Sitten on vuorossa kummilasten muistaminen. Luulenpa selviäväni lahjoista tänä vuonna ilman stressiä. 

Itse olen saanut olla täyttämässä muidenkin lahjapaketteja sukkia neulomalla. Koko ajan tekisi mieli kokeilla vielä yhtä mallia. Ostaa vielä tuon väriset langat. Jos lähipiirissäsi on joku vastaavasti hurahtanut, niin lahjavinkkinäni voisin antaa  vaikka tuon syntymäpäivälahjaksi  itselle ostamani Merja Ojanperän kirjan "Kauneimmat villasukat", josta olen viimeisimmät sukkani kutonut. Ihania selkeitä ohjeita. Pakettiin vielä langat jotakin ohjetta varten? 

Onko siellä lahjat jo paketissa vai  kuulutko niihin, jotka ostavat hiki hatussa lahjansa viime metrillä? 

5 kommenttia:

Satu kirjoitti...

Minulla oli tuo sama sukkakirja lainassa kirjastosta, ja se oli minustakin tosi kiva kirja. En yleensä löydä kirjoista mitään neulottavaa, mutta tuo oli jotenkin erityisen inspiroiva. Kerkesin neuloa siitä yhdet sukat (sellaiset pitsisukat), mutta sitten kirja piti palauttaa takaisin. Pitäisi ehkä hankkia se ihan omaksi.

Normaalisti ostan lahjani viime tingassa ja hirveässä paniikissa, mutta tänä vuonna pääsen helpolla, sillä ei tarvitse ostaa yhtään lahjaa. :-)

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Satu: Samalta tekijältä on toinenkin kirja kaupassa. Senkin mallit näytti kivalta. Katsotaan, jos ostan sen itselleni joululahjaksi. Kun sinulla on noin vähän joululahjoja ostettavana, niin osta ihmeessä kirjat itsellesi:). Olen nyt neulonut tuosta kolmea mallia. Joten vielä malleja riittää.

Carola Lehtonen kirjoitti...

Olisi kiva osata neuloa, mutta kun ei, niin ei! Lahjoja en ole vielä ostanut, kuin yhden...minulla on usein tiedossani jo tosi aikaisessa vaiheessa mitä kullekin ostan, mutta hankin usein lahjat melko myöhään:)

MatkaMartta kirjoitti...

Ihanan näköinen kirja! Olen varmaan joku välimuoto tässäkin, osa on hankittu ja suurin osa ainakin ideoitu, kyl tää tästä :) Hei, kurkkaapas mun blogista kuvia Tampereen tallipihasta, jos et oo vielä käynyt niin vinkkinä, voisit tykätä.

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Carola: Kaikkea oppii, kun tarpeeksi haluaa? Minun lahjaostoni vaihtelee eri vuosina. Toisinaan olen siellä kiireostajana paria päivää ennen aattoa ja sitten on näitä vuosia, kun osaa ajoittaa paremmin. Mutta hyvä sekin, että tietää mitä haluaa. Kaikken ärsyttävintä on kiertää kauppoja ja miettiä päänsä puhki, että mitä ihmettä keksisi...

MatkaMartta: Tuo on hyvä kirja. Kivan näköinen paikka. Nyt en ole varma, että olenko joskus käynyt siellä. Mutta en ainakaan ennen joulua. Enkä pääse tänäkään vuonna, se on varma se. Mutta ehkä ensi vuonna olisi väljempi joulukuu?